Gyermekeink velünk együtt élnek a világban. Mindent látnak, és mindent szeretnének megismerni, mindenről szeretnének minél többet tudni. Nem zárkózhatunk el az elől, hogy már az egészen fiatal gyerekekkel is beszélgessünk a mindennapi kérdésekről, a mindennapi életében tapasztalt környezetről, társadalmi, gazdasági ismeretekről - természetesen a gyerekeknek megfelelő szinten.
Rend, rendszeresség
A csecsemő és a kisgyermek harmonikus személyiségfejlődésnek, tájékozódásának, jó szokásainak kialakulását segíti, ha a vele kapcsolatos események megszokott helyen, időben, térben és sorrendben történnek. Napi/heti és éves rendünk ezért egy állandó ütemű rendszerességet biztosít, melytől csak ritkán térünk el. (pl: bábszínház, vagy hasonló alkalmi programok esetén)
Törődés
Az a gyermek, aki érzi, hogy a felnőtt szereti, elfogadja úgy, ahogy van, az érzi magát biztonságban. Boldogan mosolyog, egészséges, aktívan tevékenykedik egész nap. A felnőtt feladata, hogy biztosítsa számára a meleg, biztonságos, szeretetteljes légkört. A bíztató szavak, a kiegyensúlyozott napirend, az állandóság mind ezt szolgálják.
A foglalkozások előre tervezett heti témák szerint komplexen összekapcsolódnak. Minden esetben törekszünk arra, hogy megfelelő időt biztosítsunk a gyermekeknek tevékenységük befejezéséhez, pontos elvégzéséhez. Alkalmazkodunk a gyermekek életkori sajátosságaikhoz, illetve egyéni képességeikhez. Minden gyermek egyénre szabott, személyes törődésben (differenciálás), fejlesztésben részesül, azonban törekszünk az összehangolt, társas kapcsolatok kiépítésére is (integráció).
A heti rendtől függetlenül rendszeresen tornázunk, minden nap ismerkedünk a mennyiségekkel, számokkal, színekkel, szűkebb és tágabb környezetünkkel, és sokat beszélgetünk. A foglalkozások irányítottak, de az életkor haladtával, a képességek fejlődésével egyre nagyobb hangsúlyt kap az önállóság.
Éves tematika
Legfontosabb tevékenységforma a játék, melyre a legtöbb időt szánjuk. A játéktevékenységek sokszínűségét tapasztalat és élményszerzéssel, változatos, sokszor magunk készített játékeszközök biztosításával segítjük elő. A játékba integrált tanulás során az évszakok változása és az ünnepek körforgása adja tevékenységeink témáját. Az ünnepekre hosszan készülődünk családias légkörben, de nem tartunk nyilvános szerepléseket a napköziben. Az ünnepet megelőző napokban az adott témakörben játszunk és készülődünk, de az igazi ünnep a családé.
Ősz
(szeptember, október, november)
- Időjárás változékonyságának, a természet változásainak megfigyelése
- Őszi öltözködés
- Beszélgetés a költöző és állandó madarakról, az állatok téli készülődéséről
- Szüreti mulatság hangulata jelmezekkel, énekekkel
- Őszi termések, falevelek gyűjtése
- Ház körül élő állatok gondozása a hideg időszakokban
Tél
(december, január, február)
- madáretető készítés, madarak etetése
- Mikulás várás (a Mikulás észrevétlenül a cipőbe rakja ajándékát)
- Karácsonyi készülődés, közös mézeskalács, aranydió, gyertya, fahéjas alma, ünnepi dekoráció, ajándékkészítés
- Hógolyózás, hóemberépítés
- Farsangolás, saját jelmezkészítés
- Téltemető népszokásokkal ismerkedés
Tavasz
(március, április, május)
- Ébredő természet, a természetben létrejövő változások megfigyelése
- Nagytakarítás
- Nemzeti ünnepünk
- Húsvéti népszokások
- Föld világnapja – virágültetés, környezetvédelem, újrahasznosítás
- Anyák napja, melyet szintén otthon illik köszönteni. A gyerekeket felkészítjük az ünnepre, verset tanulunk és mondunk, készítjük a gyerekeket az otthoni „előadásra”, ünneplésre
- Gyermeknap
Nyár
(június, július, augusztus)
- Kerti tennivalók, növények ismerete, gondozása
- Aratással, betakarítással kapcsolatos népszokások, játékok
- Termésekből játékok készítése (csutkabáb, babzsák, stb.)
- Nyári napközis táborok
- Rengeteg játék és mégtöbb szabadtéri időtöltés