Komplex foglalkozás, mely egyszerre fejleszti a kicsik mozgáskoordinációját, egyensúlyérzékét, tapintási- és térérzékelését, segíti őket a testséma elsajátításban és mindemellett nagyon jó hatással van szókincsük, ritmusérzékük fejlődésére, amit a ritmikus mozgással kísérhető, mozgást fejlesztő magyar népi mondókák egészítenek ki.

Nagy hangsúlyt kapnak a helyes testtartást elősegítő játékos gyakorlatok és a lábboltozat erősítő feladatok. Erősödik az izomzat, eltérés esetén normalizálódik az izomtónus a foglalkozáson résztvevő kicsiknél.

A csoport ösztönző ereje pozitívan hat a gyermekek személyiségére, bizonyos szocializációs minták elsajátítására: idővel a félénkebb felfedezők is egyre bátrabbá, nyitottabbá, társaikkal együttműködőbbé válnak. A családias hangulat, az oldott légkör, az állandó elemek jelenléte, az órák közel azonos felépítése mondókák sokszori ismétlése nagyfokú biztonságérzetet nyújt a kicsik számára és aktív részvételre ösztönzi őket.

Az órák menete szakmailag alaposan átgondolt, egymástól jól elkülöníthető, ugyanakkor mégis egymásra épülő és egymás hatását erősítő egységekből tevődik össze. Az életkori sajátosságokat figyelembe véve nagy gondot fordítunk az irányított és a kötetlen játékrészek megfelelő időbeli arányának betartására.

Az órák felépítése:

Az órák kísérője LALA bohóc és kis barátai (bábok), akik játékosan összekötik és kiegészítik a feladatokat.

Játékos bemelegítés (járás mondókára, járás feladatokkal, futás feladatokkal)
Átmozgató játékos gimnasztika mondókával, zenével
Nagymozgások gyakorlása zenére (kúszás, mászás stb.) mesével és eszközökkel színesítve
Kisebb akadálypályán a nagymozgások gyakorlása
Levezető gyakorlatok
(Kérlek, nézzétek meg a képeket a galériában!)